App til kittelkort

I dag anvender det kliniske personale programmet Infonet til vejledninger/instrukser. Men Infonet kan være ”tungt” at bruge, det virker kun fra en pc, og det indeholder ikke alt den enkelte kliniker har brug for i sit arbejde. Det betyder, at personalet ofte vil være nødt til at forlade patienten.

For at løse problemet printer afdelingerne ”kittelkort” i papirform til personalet, men de bliver hurtigt forældede, hvis der kommer nye retningslinjer. I praksis kan det betyde, at personalet behandler patienter ud fra forældede procedurer.

Nogle afdelinger har selv købt forskellige apps, men så skal personalet logge ind og lede efter information flere forskellige steder. Det er uhensigtsmæssigt i forhold til arbejds- og patientflow.

MÅL

Projektet vil udvikle en app, som giver OUH’s klinikere nem adgang til nyeste og mest opdaterede vejledninger, guidelines og instrukser. Derved bidrager projektet til at sikre korrekt behandling af patienterne.

Når den enkelte kliniker selv kan hente opdateret info, undgår man også forstyrrende opkald og spørgsmål mellem personalet.

App’en kan skaleres op til brug på alle sygehuse i Region Syddanmark, da den kan bruges på samtlige afdelinger af alle typer fagprofessionelle.

Den fælles akutmodtagelse (FAM) i Odense er testafdeling.

DATO

Start: april 2017
Slut: ultimo 2017

PARTNERE

Den fælles akutmodtagelse (FAM) i Odense er testafdeling.

Projektet gennemføres i tæt samarbejde med afdelingen for Klinisk IT på Odense Universitetshospital.

KONTAKT

Marie-Louise Krogh

Marie-Louise Krogh

Innovationskonsulent | (+45) 5055 8485 | Marie.Louise.Krogh@rsyd.dk